ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

معرفی کتاب:تاریخ پسندیده جلد اول و دوم

مجموعه دو جلدی "تاریخ پسندیده" در واقع تحریری است از کتاب "ظفرنامه یزدی" که در سال 828قمری توسط شرف الدین علی یزدی تالیف گردیده .محرر این کتاب روح الله منشی می باشد که در قرن دهم قمری آن را تحریر و انتشارات اساطیر این کتاب را با تصحیح و تحشیه جمشید کیان فر روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب یکی از مهم ترین و ارزشمندترین منابع موجود درباره دوره تیموریان و تاریخ فتوحات تیمور و احوال برخی از جانشینان او می باشد.

شرف الدین علی یزدی،متخلص به شرف،شاعر فارسی گوی و مورخ ایرانی متولد یزد و مورد علاقه سلطان شاهرخ تیموری و پسر او میرزا ابوالفتح ابراهیم سلطان بوده.از دیگر آثار او عبارتند از:کنه المراد فی علم الوفق و الاعداد،حلل مطرز،تحفة الفقیر و هدیة الحقیر و مجموعه منشات .

و درباره استاد جمشید کیان فر:ایشان مصحح،نسخ شناس و پژوهشگر حوزه تاریخ خصوصاً دوره قاجار می باشند که در کارنامه ایشان، تصحیح و تحشیه و تالیف بیش از پنجاه جلد کتاب و مقاله به چشم می خورد از جمله این آثار تصحیح و تحشیه تاریخ روضة الصفا در 15جلد،تاریخ امپراطوری عثمانی در 5جلد،ناسخ التواریخ زندگانی پیامبر در 5جلد،ناسخ التواریخ زندگانی امام علی در6جلد،ناسخ التواریخ زندگانی خلفا در 4جلد،تاریخ بختیاری،ناسخ التواریخ دوره قاجاریه در ३ جلد و...

و نکته آخر این که مصحح محترم کتاب موصوف را به فرزندشان مهتا کیان فر تقدیم کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر