ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

معرفي كتاب:ايام محبس

"ايام محبس" نخستين اثر علي دشتي،اديب و سياستمدار درگذشته مي باشد.اين اثر دربرگيرنده خاطرات و يادداشتهاي مشاراليه در ايام زندان، در دوره حكومت رضا شاه ،مي باشد.اين كتاب نخستين بار به صورت پاورقي در روزنامه "شفق سرخ"منتشر گرديد و پس از آن به دليل كثرت طالبين و استقبال از اين يادداشتها،مستقلا و به دفعات به چاپ رسيد و هم اكنون نيز انتشارات اساطير آن را تجديد چاپ نموده است.جناب آقاي مشفق همداني اين كتاب را شرح مبارزه يك روح سركش و آزاده بر ضد ظلم و ستمگري و نظام غلط اجتماعي و البته آيينه افكار كليه آزاديخواهان و مشروطه طلبان ايران مي داند و همچنين آقاي ابراهيم خواجه نوري اين اثر را يكي از گرانبهاترين تحفه هاي ادبيات قرن اخير برشمرده است.
از ديگر آثار اين نويسنده مي توان نقشي از حافظ،نگاهي به صائب،خاقاني شاعري دير آشنا،دمي با خيام،قلمرو سعدي و سايه را نام برد كه جملگي توسط انتشارات اساطير به چاپ رسيده اند.
جداي از فعاليت هاي ادبي ايشان،زندگي سياسي ايشان نيز بسيار قابل ملاحظه مي باشد.علي دشتي براي دو دوره عضو مجلس شوراي ملي و از اعضاي هيئت موسس حزب عدالت بود.همچنين به عنوان سناتور عضو مجلس سنا بودند و براي دوره اي به عنوان سفير ايران در لبنان فعاليت مي كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر