ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

معرفی کتاب:فرقه های اسلامی

"فرقه های اسلامی" ،عنوان کتابی است تالیف ویلفرد مادلونگ با ترجمه ابوالقاسم سری که انتشارات اساطیر آن را منتشر نموده است.
این کتاب در واقع در بر گیرنده جریان های مذهبی و فرقه ای از قرون اول اسلامی تا زمان تاخت و تاز مغول در قرن هفتم قمری در ایران می باشد.جریان ها و فرقه های مورد بحث در این کتاب عبارتند از:مزدکیان،خرمدینان،مرجئان و سنت گرایان اهل تسنن،دو جناح سنی(حنبلی،شافعی)،صوفی گری و کرامیان،خارجیان(عجاردیان،اباضیه)،تشیع(امامیه،زیدیه) و کیش اسماعیلی.
 مولف کتاب،"پروفسور ویلفرد مادلونگ"،بدون شک یکی از متخصصین برجسته تاریخ اسلام خصوصا شیعیگری و معتزلیگری می باشد.وی در دانشگاه های جرج تاون،قاهره،گوتینگن و هامبورگ تحصیل کرده و دکترای خود در زبان تازی و تاریخ اسلام را از دانشگاه هامبورگ دریافت کرده است.ایشان هم اکنون در دانشگاه آکسفورد مشغول تدریس می باشد.
کتاب حاضر بدون شک،کتابی مرجع و معتبر درباره جریان ها و فرقه های مذهبی و اسلامی ایران پیش از برافتادن خلافت عباسی به شمار می آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر