ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۹۱ مرداد ۲۷, جمعه

معرفی کتاب:زادالمسافرین

" زادالمسافرین " عنوان کتابی است تالیف حکیم ناصر خسرو قبادیانی با تصحیح و تحشیه محمد بذل الرحمن که انتشارات اساطیر آن را منتشر نموده است.
کتاب حاضر از مهم ترین تالیفات ناصر خسرو قبادیانی، شاعر و نویسنده بزرگ قرن پنجم،می باشد که آن را در سال 453 قمری تالیف کرده است.این کتاب برجسته ترین اثر فلسفی ناصر خسرو می باشد که با نثری زیبا و محکم وساده در 27 قول و ابواب و مباحث متعدد نوشته شده است.در این کتاب اصطلاحات فلسفی بسیار به زبان فارسی وجود دارد که بسیار جالب و مورد استفاده است.نویسنده در این اثر اصول عقاید حکیمانه و فلسفی را مانند اقسام علم،نفس،هیولی،مکان،زمان و اثبات صانع و حدوث عالم و رد مذهب تناسخ و اثبات ثواب و عقاب و معاد شرح داده است.همچنین مولف در این اثر خود عقاید  مخالفان خصوصا عقاید محمد بن زکریای رازی که مغضوب متکلمان اسماعیلیه است و همچنین ایرانشهری را رد کرده است.زادالمسافرین از مهم ترین کتاب های مذهب اسماعیلیه می باشد.
مصحح این اثر، محمد بذل الرحمن ، دانشمند و محقق برجسته هندی می باشد که این اثر را بر اساس نسخه موجود  در کتابخانه دانشگاه کمبریج تصحیح نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر