ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

معرفي كتاب:سوتره علت و معلول كردار

سوتره در لغت به معناي"نخ و ريسمان"مي باشد اما در بوديسم اصطلاحا به متوني گفته مي شود كه در بر گيرنده سخنان بودا و شاگردان اومي باشد.
اين كتاب كه متن اصلي آن به زبان سغدي مي باشد در واقع متني است در جهت تبيين قانون كرما در فلسفه بودايي مبني بر اين كه "هر علتي معلولي دارد" و هر موجودي نتيجه نيكي ها و بدي هاي خود را در زندگي خواهد ديد.تصور كنيد بر فراز كوهي ايستاده ايد و فريادي سر مي دهيد پس از اندك زماني فريادتان به خوتان بازگشته وآن را مي شنويد،اين همان قانون كرما مي باشد.
كتاب مذكور به تازگي توسط استاد حسن رضايي باغ بيدي از زبان سغدي به فارسي برگردانده و دستور زبان سغدي نيز به آن افزوده شده و توسط انتشارات اساطير به زينت طبع آراسته گرديده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر