ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

من خدايي تازه مي خواهم

جهان مملو ز نيرنگ ها،سياهي ها،تباهي ها گرديده،
ولي چيز عجيبي نيست،
مگر بار كج به منزل مي رسد خانم؟
مگر سنگ بناي اين جهان زشتي و نيرنگ نيست آقا؟
به ياد آور فريب مار بد طينت به حوا را،
به ياد آور قابيل را،آن نا برادر،كه كشته ساخت هابيل را،
فراوانند اين مارها،چه بسيارند قابيل ها در عالم،
كه هر دم مي زنند نيرنگ شرارت مي كنند هر دم،
بيا با تو بگو يم چند پرسش:
در اين عالم خدايي هست؟آري،
مگر خلق از عدم نيست؟مگر خالق يكي نيست؟مگر باور به توحيد و يكي نيست؟
مگر او مهربان نيست؟مگر ناظر به فعل بندگان نيست؟
بگو اول چرا شر آفريده؟خبيث و مفسد و رذل آفريده؟
بگو ثاني چرا او بي خيال است؟به فعل بنده اش او بي نگاه است؟
من آن وعده وعيد آخرالامر به نام دوزخ و جنت نمي خوام،
بهشت و دوزخ و من نقد مي خوام،حساب دفتري با كس ندارم،
خصوصا آن جهنم آتشش را براي شر و نيرنگ ها مي خوام،
بذار تا خود بگويم پاسخ خود،
خداي ما دگر حالي ندارد،در اين خلقي كه كرده سخت مانده،
پشيمان نادم و مبهوت گشته،
بذار با تو بگويم قولي ديگر ز استادم،ارسطو،
او همي گفت:در اين عالم خدايي بس بزرگ است،ولي علمي به جزئيات ندارد،
نمي داند كه بنده رو زمين است،
من اين خالق،خدا،الله نمي خوام،
خدايي تازه مي خواهم به عالم كه خشكاند تمام اين بدي ها،
همين حالا،همين امروز،همين جا.

از:حسین جربزه دار-فروردین89

۴ نظر:

  1. are khodaii taze mikhaym ke beshoradin badiha,,,,beshorad in zeshtiha....ke beshnavad faryade ma....ke behsnavad ahe khasteye man

    پاسخحذف
  2. من همون ناشناس آشنا هستم...
    دیگه خدارو باور ندارم، یعنی دیگه نمی تونم باورش کنم، چجوری باورش کنم؟ اصلاً باورش کنم؟!

    پاسخحذف
  3. برای باور خداوند نیازی نیست رو به آسمان کنیم،سیری در دل،در درون خویشتن خویش او را به ما می نمایاند.
    یا در این جمله از حضرت علی نیک بیاندیشیم که:"من خدا را با شکسته شدن اراده ام شناخته ام"

    پاسخحذف
  4. مرا ديگر گونه خدائی می بايست
    شايسته ی آفرينه ئی
    که نواله ی ناگزير را
    گردن
    کج نمی کند.
    و خدائی
    ديگرگونه
    آفریدم. احمد شاملو

    پاسخحذف