ارد بزرگ : هيچ دوستي بهتر از تنهايي براي اهل انديشه نيست . كنفسيوس : تاوقتي توقف نكرده ايد ، مهم نيست چقدر آهسته حركت مي كنيد . نيوتن : كسي كه فكر نمي كند ، به ندرت دم فرو مي بندد . مارك تواين : صديق ترين ، بي توقع ترين ، مفيدترين و دائمي ترين رفيق براي هر كسي كتاب است . سهراب سپهري : بهترين چيز رسيدن به نگاهي است كه از حادثه عشق تر است . پائولو كوئليو : هر جا به جستجوي خداوند برخيزي ، او را در همان جا خواهي يافت . محمود دولت آبادي : هنر با عشق شروع مي شود ، با سختي ادامه پيدا مي كند و با درد و رنج به پايان مي رسد . گاليله : هرگز مردي ولو بسيار نادان را نديدم كه از وي چيزي نتوانسته‌ام بياموزم . چارلي چاپلين : در دنيا جاي كافي براي همه هست ، پس بجاي اينكه جاي كسي را بگيري سعي كن جاي خودت را پيدا كني . هميلتون : بر روي زمين چيزي بزرگتر از انسان نيست و در انسان چيزي بزرگتر از فكر او .

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

معرفی کتاب : آیین فتوت و جوانمردی

عنوان کتابی است تالیف استاد اسماعیل حاکمی،که انتشارات اساطیر به تازگی چاپ دوم آن را روانه بازار کرده است. همانطور که از نام آن آشکار می باشد،موضوع آن فتوت و جوانمردی می باشد.مولف در این کتاب ضمن برشمردن آیین فتوت و جوانمردی،طبقات گوناگون فتیان را مطرح و درباره فتوت نامه نویسی نیز توضیحاتی ارائه کرده است.در این کتاب نمونه هایی از داستان های مرتبط با جوانمردان و عیاران ارائه و از جوانمردان مشهوری چون:حمزه بن آذرک،هشام بن حکیم،ابو مسلم خراسانی و یعقوب لیث صفاری سخن به میان آمده و در ادامه، استاد حاکمی بطور مفصل به یعقوب لیث و زندگی وی پرداخته و در پایان کتاب نیز مقالاتی از استاد عبدالحسین زرینکوب و سعید نفیسی درباره موضوع فتوت و جوانمردی اضافه کرده است.
با توجه به این که فتوت و جوانمردی یکی از جنبه های مهم عرفان و تصوف ایرانی می باشد،به نظر می رسد که این کتاب منبع بسیار ارزشمندی در این خصوص باشد.
شایان ذکر است که انتشلرات اساطیر پیشتر کتابی با نام"فتوت نامه"،تالیف میر سید علی همدانی به کوشش عبدالکریم جربزه دار را در ارتباط با موضوع فتوت و جوانمردی منتشر کرده است که این کتاب نیز تا کنون سه مرتبه به چاپ رسیده و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر